top of page

מסלולי טיול באזור פארן והערבה

פארן ממוקמת שעה ממצפה רמון, שעה מאילת ושעה מים המלח.

בסביבת פארן ישנם שפע של מסלולי טיול, חשוב לבחור במסלול שמתאים לכם מבחינת אופי הטיול, הרכב הקבוצה ודרגת הקושי.

קניון עדה

דרגת קושי: בינוני

אורך המסלול:כשלוש שעות הליכה ועוד חצי שעה נסיעה לכל כיוון.

תיאור המסלול: מסלול מעגלי, מוצל בחלקו הראשון הקניוני וחשוף בהמשך הדרך. טיפוס בתוך קניון יפהפה, מחותר בסלע חול אדום, בעזרת סולמות ויתדות. בראש הקניון- תצפית מרהיבה על שלושת הנחלים הגדולים: פארן, כרכום וערוד.

הוראות הגעה: יוצאים מפארן לכיוון כביש הערבה (90) ונוסעים דרומה כשמונה ק"מ. בצומת מנוחה פונים ימינה (מערבה) לכביש 13. ממשיכים עוד כ-11 ק"מ עד לצומת ציחור, ופונים ימינה לכביש 40 בכיוון מצפה רמון. ממשיכים צפונה בכביש המפותל לתוך נחל פארן וחוצים את הנחל. בגדה השנייה מול מתקן השאיבה של מקורות (באר אשלים) פונים שמאלה בדרך עפר בסימון אדום (יש גם סימון שחור לכיוון נחל ערוד – לא לטעות). מתקדמים על הדרך כ-4.5 ק"מ ומגיעים לפיצול כחול (קל מאוד לטעות ולא לראות את הפיצול!) בו פונים שמאלה בדרך ונוסעים כ-200 מטר והכניסה לקניון לפניכם. משאירים את המכוניות בכניסה לקניון ונכנסים ברגל.

הערות: בכניסה לקניון ישנם עצי שיטה מרשימים- שם אפשר לנוח או לעשות פיקניק. לא הרחק משם ישנן בארות מים פעילים ולידם ציורי סלע- "בארות עדה".

קניון ורדית

אורך המסלול: כשעתיים הליכה ועוד חצי שעה נסיעה לכל כיוון

עד לתחילת הנחל.

תיאור המסלול: מסלול מעגלי אתגרי וחוויתי .קניון יפהפה ,צר וקצר, המתפתל בין קירות סלע ענקיים. העליה והירידה במפלי הקניון בעזרת סולמות ויתדות. הוראות הגעה: יציאה דרך נחל פארן אל תחילת המסלול. מחנים את הרכב ברחבת עפר וצועדים בשביל המסומן בכחול,מטפסים בערוץ צר ומוצל בעזרת יתדות וסולמות עד לראש הקניון החשוף לשמש. ניתן לחזור חזרה באותה דרך או להמשיך בשביל ירוק שלוקח ימינה ומחזיר לחניה.

הערות: יש צורך ברכב שטח 4*4. לא מתאים לילדים קטנטנים ולבעלי פחד גבהים. שביל ישראל עובר בנחל ורדית. במידה והגבים מלאים יש לדעת לשחות ומומלץ להצטייד בבגדים להחלפה ובשקיות לשמירה על החפצים.

קניון ברק

אורך המסלול: כ3.5 שעות

תיאור המסלול: מסלול מעגלי אתגרי וחוויתי, הכולל טיפוס על סולמות בתוך ערוץ מרשים צר ומוצל. חצייה של גבי מים (לאחר שיטפונות), תצפית מרמת ברק.

הוראות הגעה: מפארן, נוסעים על כביש הערבה לכיוון צפון עד לשלט של "נחל ברק" שם פונים בזהירות רבה שמאלה ונוסעים על דרך עפר עד למפרץ חנייה או עד שהטוואי לא מאפשר יותר נסיעה ברכב פרטי ואז מחנים. ממשיכים ברגל בשביל ג'יפים המסומן בכחול עד לתחילתו של הקניון.טיפוס חוויתי במעלה הנחל בעזרת סולמות ויתדות ובסיומו הליכה על הגדה בשביל המסומן בכחול עד שמתחבר לשביל המסומן בירוק המוביל חזרה לערוץ ומשם לשביל ג'יפים ובחזרה לרכב.

הערות: רכב 4x4 יכול להמשיך עוד פנימה עד לתחילת הקניון לא מומלץ לבעלי פחד גבהים, לא מומלץ לילדים קטנטנים, (אפשרי במנשא). מומלץ לטייל מיד שהגבים מתמלאים או כשיבשים. שביל ישראל עובר בנחל ברק.

מערת פארן

דרגת קושי: קל-בינוני

אורך המסלול: כשעה וחצי

תיאור המסלול: מסלול מעגלי קצר היוצא מתוך המושב ומתאים למשפחות גם עם ילדים קטנים. "מערת פארן", כפי שנקראת בפי המקומיים הינה מפל סלע מרשים. המסלול מוצל בחלקו.

הוראות הגעה: יציאה מהשער הדרומי של מושב פארן, עוברים את בית העלמין וצועדים במסלול הכחול שנמצא בצד הימני של הרכס. מתחברים למסלול האדום והולכים בו עד שרואים ממול מפל סלע גדול- "מערת פארן". מטפסים אל המערה, שם כדאי לעשות עצירה למנוחה או לפיקניק ולהנות מתצפית יפה על המושב ועל נחל פארן. חוזרים חזרה במסלול הירוק או השחור.

הערות: הליכה עם ילדים קטנים כדאי להביא מנשא.

הירידה מהסכין לפארן צילום: בר גוטסגנדה.j

כיפת עשת

אורך המסלול: כ-4 שעות

תיאור המסלול: מסלול מעגלי למיטיבי לכת, לא מוצל ברובו, עובר דרך נקודות תצפית מרהיבות על מישורי פארן, הערבה והרי אדום.

הוראות הגעה: יציאה מהשער הדרומי של מושב פארן, עוברים את בית העלמין שמצד ימין וצועדים במסלול המסומן בירוק עד שמתחבר למסלול השחור איתו מטפסים עד לכיפת עשת( הנקודה הגבוה ביותר בסביבה), משם משקיפים על נחל פארן והרי אדום, חוזרים חזרה עם המסלול הירוק לנקודת ההתחלה

הערות: לא מתאים בעומס חום כבד.